Monday, September 7, 2009

Badai di Hempas Gelora.....

(menghela nafas).....panjang...
Aku dihempas gelora lagi...
walau selalu x bisa terhakis mudah...
gelora ini luar biasa....
angin yg membawa gelora ini bukan angin biasa...
geloranya menghempas lembut...sejuk...halus...dingin...
namun menghakis badaiku...
(menghela nafas).........
badai yg sudah lama berbenteng utuh..teguh...
tak pernah walau berubah...
tak pernah walau bagai terhakis...
tak pernah..
tak pernah....
Namun,
gelora apakah yang datang menghempas ini
kerna aku tak bisa melawan...
ku biar gelora ini menghempas...
aku mahu dia meruntuhkan benteng ini..
aku mahu selalu angin bawakan ia menghempasku...
kadangkala aku rindu bila gelora ini tiba-tiba hilang..
aku tertunggu2 dia menghempas seperti selalu..
kerna aku tahu ...
aku rindu pada gelora itu..
walau aku tahu bila angin bertiup kencang aku dipukul kuat gelora itu..
tapi bukan gelora itu mahu memukul kuat...
salahkan angin itu...
(menghela nafas).....................


KENAPA ALLAH CIPTAKAN GELORA YG MENGHEMPAS PANTAI TANPA HENTI2...KADANGKALA GELORANYA LEMBUT...KADANGKALA GELORANYA RENCAM MEMUKUL...

-muniraharis-

No comments: